Ultra fel!

Egy ideje futok már néha ultratávokat (azaz maratonnál hosszabbat). Egészen pontosan 2018-ban futottam az első 6 órás versenyt, ami úgy igazán ultra volt: nem megszakításokkal, szakaszosan, hanem egyhuzamban futottam sokat, egészen szenzációsan 70km-t a Suhanj!6-on.

Azóta futottam még két Suhanj!6-ot, futottam UltraBalatont trióban és kétszer párosban (na itt volt szakaszolás, de összességében jó sok kilométer jött össze), és tavaly pihenőkkel, de kicsi pihenőkkel 148km-t köröztem a tihanyi Belső-tó körül, és 80km-re tornáztam fel a leghosszabb (egyben) lefutott távomat. Mindezek mellett a felkészülés során is felbukkant több maratonnál hosszabb táv. Néha-néha.

Azt mondanám, hogy ezekkel az alkalmanként ultratávokkal (amik a nagy ultrások szerint még nem is igazán ultrák D:) az előkészítő évfolyamokat tapostam, még csak kóstolgattam, milyen is az, amikor az ember órákon keresztül csak rakosgatja egymás után a bal meg a jobb meg a bal meg a jobb lábacskáit.

Most viszont elérkezett az idő, hogy első osztályos legyek. Az idei évre már komolyabb, tudatosabb, de mindenképpen összehangolt ultraterveim vannak. Terveim, aztán majd meglátjuk, Mr. Covid mit enged meg belőle...

Nagyvonalakban az idéi év minden hónapjára jut egy ultra: verseny, vagy annak hiányában valami instant, vagy saját móka. Már amennyire ez móka. :D De én élvezni szoktam, és a jövőben is ez a célom, még ha ez egyrészt hihetetlen, másrészt nagy valószínűséggel nem is 100%-ig igaz. :D

Ésszel: nem az a terv, hogy minden hónap első hétvégéjén körbefutom a Balatont (sőt, ez egyik hónapban sem terv), hanem hogy legyen havonta, lehetőleg jó eloszlásban, a távokat is összehangolva (ahol lehet válogatni) egy-egy hosszabb távú megmérettetés. Nem teljes még a "tucat", de messze is még az évvége, és az idei év sem ígérkezik eddig megboríthatatlanul tervezhetőbbnek, mint a tavalyi. De azért bízom benne, hogy most is ügyesen megoldjuk.

A 2021-es ultrakalendár-terv:

  1. Január: Vérmókus-kör 
  2. Január: Kötetlen50 (de ezt beszámolom a rövid februárhoz, úgyis január 31-én volt) 
  3. Március: Runnabe Round (ami ugyan km-ben nem ultra, de ultraszintesnek nyugodtan lehet nevezni)
  4. Április: UKKO 50km
  5. Május: UB párosban
  6. Június: One Way Ticket Run
  7. Július: Mamma Montana
  8. Augusztus: még kérdéses
  9. Szeptember: Szőlőskör
  10. Október: maraton; BUFF 6h
  11. November: még tervezés alatt
  12. December: szintén, de valami biztosan lesz
  13. és valamikor felbukkan még remélhetőleg egy Black Hole is... ;)

2021_ultra.PNG

Még egy ponton látszik, hogy ultrább lesz 2021: ugyan még csak márciust írunk, de eddig minden (azaz kettő :D) hónap bőven 300km felettire sikerült. Lehet, hogy ez másnak kétszer ennyi, azt is tudom, hogy valakinek már a 300 is brutális mennyiségnek tűnik. Én eddig 300 felett ritkaságszámbamenően futottam, most pedig észrevétlenül bőven meghaladom. És gyanítom, a március is hasonló lesz. De a fokozatosság híve vagyok, és nem akarok hirtelen havi 6-700km-t futni, mert nem attól leszek jobb.

Szeretném, ha sikerülne az idén megvalósítani terveket, egészségesen végigcsinálni az évet, motiváltnak maradni és lefutni azt a sok-sok kilométert, ami bennem van. Kérdés, hogy Sanyosz meddig bír ilyen nagy számokat írni az edzésnaplómba, nem fájdul-e meg a keze a nagy számoktól, és nem fárad-e el a szeme a távolsággal arányos hosszúságú naplóbejegyzéseimtől. D: Remélem egy darabig még bírja ő is, Ákos is a bringán, a család és a barátok is a szurkolást, no meg a lelkesedésem és a testem is. Mert az a Balaton azért csak ott van... ;)